Onsdagen spenderades tillsammans med Sarah och hennes Dylan. Haha galet att ha fem ungar som springer runt i huset ;) Vi passade på att baka ut pepparkaksdegen vi gjort tidigare, något som barnen tyckte var jättekul! Det var precis att jag och Sarah hann med att hjälpa till och kavla och hantera plåtarna och ugnen trots att vi var två stycken.

Det var lite tråkigt för de hade bara tre pepparkaksformar som dessutom såg likadana ut fast i olika storlekar. Tur att mina snilleblixtar dyker upp lite då och då, vi kunde ju använda oss av Play-Doh formar! Resultatet? Massa gulliga pepparkakor i form av delfiner, kor och hästar(<3) :) Barnen passade på att mosa in massa mjöl på bakbordet så hehe pepparkakorna blev väl aningen mjöliga i smaken ;)

På eftermiddagen åkte vi iväg till en lekplats med allihopa, Paige som alltid vill att jag ska leka med henne hittade en ny favorit nu när Sarah var med, skönt för mig hihi ;)


Sjökaptenerna styr kosan iväg från hajarna (Dylan och Coby)

  



Mina söta små klätterapor <3

Alla barnen gillar att klättra i träd, vilket jag älskade när jag var liten så denna dagen överraskade jag dem med att också klättra upp i trädet när de gjorde det, blir aldrig för gammal för att klättra i träd asså ;)

När vi suttit i trädet ett bra tag kommer en ny tant och skäller på oss för att det ramlar ner bark i närheten av henne och ger oss en ordentlig redogörelse för att folk inte vill ha sånt på sig och att barnen kan ramla ner och att vi är way to old för att klättra i träd. Egentligen ville jag säga till henne att det är mina barn och att hon inte bestämmer över dem men samtidigt kan man inte riktigt säga till gamla heller för de tror att de vet allt så himla mycket bättre...
Ska aldrig bli en sådan surkärring. Punkt.

På kvällen tog vi sedan svängen förbi Sarahs hus och tittade på film tillsammans. Det blev A christmas Carol såklart så här i juletider. Det var värsta tufft för de hade 3D Tv så alla fick varsitt par glasögon och sen var det som värsta 3D bion fast hemma i vardagsrummet!

  

Kommentera

Publiceras ej