Tisdagen var första dagen som jag tog hand om alla barnen på deras sommarlov. Var riktigt nervös innan för att det skulle bli kämpigt men gick riktigt bra :)

Har nu lärt alla hur man spelar skitgubbe så det passade vi på att göra på morgonen medan vi chillade runt i våra pyjamasar :) Har också kört svensk frukost med dem: Ställa fram allt på bordet och så får var och en fixa sin egen frukost istället för att jag gör iordning deras beställningar... Funkade riktigt bra, blev dock lite fight om vem som skulle stoppa ner bröden i rosten.. ;)

Ganska dåligt väder på förmiddagen så blev till att chilla hemma och tillsammans påbörjade vi att göra ett eget spel. Något vi alltid brukade göra när jag var liten hemma :) Visst har jag onormalt mycket tålamod men barnen här saknar det totalt... De lyckades engagera sig hyfsat länge i alla fall..

På eftermiddagen blev det jättefint väder så jag tog med dem nere till sjön med deras sparkcyklar. Första stoppet var i lekparken där de sprang runt som galningar. Sen kommer Coby fram till mig och undrar om vi inte kunde köpa glass, det var ju inte långt kvar till jul så bäst att vara snäll ;) Vi tog cyklarna och åkte en bit längre bort där vi kunde köpa glass :)

  

En pojke stod och fiskade i sjön och självklart blev både Dylan och Coby riktigt imponerade och överlyckliga när de fick hålla i linan ;) Paige har halva ansiktet fullt med glass och andra halvan med smuts från sjön ungefär, behöver jag säga att ingen av barnen var hela eller rena när vi åkte hem...?

Kommentera

Publiceras ej