Idag åkte jag och Jan till Australien Reptile Park. Jag som är rädd för ormar tyckte att reptilpark kanske inte lät som det allra bästa att göra men Jan försäkrade mig om att ormarna bara var en liten del av parken, tur!



Detta är en otroligt söt liten vombat som älskade att ligga vid staketet så att alla som gick förbi kunde klappa på den, vilket jag självklart gjorde!
En sån skulle vara bra mysig att ha som husdjur hemma ;)

   

På vägen genom parken gick vi förbi flera avdelningar med fåglar, många jag inte sett förut, till vänster en King Parrot och till höger en typ av heron tror jag :P

 

Visst är de söta koalabjörnarna! Tog många kort men koalorna var inte så jätteintresserade av kameran, egentligen var de bara intresserade av att sitta i träden och sova eller äta blad :)



Tyckte jättesynd om denna gamla sköldpadda som tycktes ha fastnat när den skulle klättra över en sten, trots flera försök att ta sig vidare så kom den ingenstans :(

   

Efter att vi fått lite mat i magen så fick vi också en påse med mat till djuren, Emun som jag matar till vänster var riktigt läskig då den pickade så hårt ner i påsen :O Däremot var kängrusarna jättemysiga att mata då de var jätteförsiktiga. ni måste erkänna att kängrun till höger ser ut lite som en häst! :)



Kängrun stod och hängde vid vårat bord hela tiden när vi åt och blev jätteglad när Jan delade med sig lite av sin mat. När vi satt och åt kom också ett 20-tal kineser för att titta på kängrun och mata den, så vi lär ha blivit bakgrundsmotiv på massa bilder... :P

 

Efter att vi hade ätit så hade fler kängrusar gått ut från sin viloplats, bland annat den här som hade sin lilla unge med sig i fickan på magen, så söt!



När vi sedan skulle kolla på lite andra djur kom den här lilla krabaten och kilade precis framför våra fötter. Det är en ödla som tydligen dyker upp lite då och då i det vilda, så antagligen kommer jag se fler under min vistelse här :)

Under dagen såg vi många fler djur än de som är med här, bland annat krokodiler, dingos, spindlar och grodor. Självklart ormar också, så som ett steg i min kamp att bli mindre rädd för ormar vågade jag klappa svansen på en slö boaorm. Det var faktiskt mycket mindre läskigt än förra gången jag gjorde det, kanske är jag på rätt väg :D

Det var hur spännande och annorlunda som helst att vara så nära djuren och till och med kunna klappa dem så denna dagen var en riktig toppendag :D

4 kommentarer

Deborah (Debbe99)

11 Oct 2011 13:14

Det ser ut som att du fått en fantastisk upplevelse!



Jag vill själv till Australien men jag är rädd för ormar och insekter :/

Hanna

11 Oct 2011 15:50

Tack så jättemycket för din kommentar. ♥

Aw, så söt & fantastisk blogg du har! Älskar bilderna från Australian Reptile park. :D

Emma

11 Oct 2011 19:31

Lotta akta dig för kängrunsaran ahr jag sagt!!! de kan kidnappa dig! :( Märks att du trivs! Men saknar dig här hemma, men följer dig på bloggen <3

Philip Holmqvist

13 Oct 2011 10:56

Vilka gosiga djur!!!! Ta med dig en vombat hem till mig, okej? : D

Kommentera

Publiceras ej