Idag var det dax att åka till familjen som jag ska spendera flera månader hos! På morgonen packade jag ihop mina saker för att sedan få skjuts av Michelle ner till dem. Resan tog lite mer än en timme och när vi började närma oss blev jag riktigt nervös!

När vi kom fram till huset stod flera av barnen och vinkade från balkongen och från dörren och den yngsta Paige var på väg mot vår bil innan vi ens parkerat klart ;) Hon ville direkt visa mig mitt nya rum och sen alla andra rum i huset. Rummet som jag ska sova i är hennes gamla så jag har en rosa fondvägg och rosa lakan, men jag gillar rosa så det passar mig fint :)

Michelle stannade en stund för lite kaffe innan hon lämnade mig ensam åt mitt öde, dock så ville barnen hela tiden att jag skulle titta på olika saker så kände mig inte vidare ensam.

Lite senare åkte jag, Bron och Nan till affären för att handla, jag har aldrig varit med om en sådan storhandling, massor med mat i hur många påsar som helst. Dessutom köpte vi saker så att vi ska kunna baka en tårta imorrn då den näst yngsta Jessie fyller år, det ska bli en sältårta!

När vi återigen var hemma var det dax för fotboll tillsammans med alla barnen innan det var dax att äta. Något av det vanligaste som äts i Australien tror jag, nämligen BBQ! Efter maten delade jag ut lite svenska saker som jag hade med mig, däribland lite Ahlgrens bilar och kaniner från Liseberg, alla blev jätteglada vilket såklart gjorde mig glad!

Nu ligger jag i mitt rosa rum och ser fram emot imorgon men inte lika mycket som Jessie förstås ;)

Kommentera

Publiceras ej