På fredagen hade vi som plan att åka till Dee Why beach nu när vi inte längre behöver cykla dit och då också kunde ta med oss lite mer saker. Morgonen var dock lite molnig och regning så blev att vi stannade i huset ett litet tag, jag passade då på att hjälpa Paige att städa hennes rum, vilket verkligen behövdes! Kläder överallt blandat med prylar och skräp. Men med min organisation fixade vi iordning så det blev riktigt fint där!

Under tiden ringde också några familjevänner till Lloyd och Bron och undrade vad vi hade för oss så vi bestämde att de troligtvis skulle göra oss sällskap på stranden. De bor dock en bra bit härifrån så de varnade oss för att det kunde ta ett tag innan de kom.

Vi åkte i alla fall ner efter att Paige och jag var färdiga med hennes rum. Vädret var fortfarande lite sisådär men vi lät oss inte stoppas! Vi hade lunch på stranden och väntade på att Leann skulle höra av sig och säga att de kommit. Vi väntade och väntade men de hörde av sig, precis när vi hade gett upp hoppet på att de skulle komma så ringde de och sa att de var här. Hon hade tre barn med sig så var ganska många att hålla koll på men vi lyckades med att inte slarva bort någon ;)

Efter ett tag började alla skrika "Bluebottles, bluebottles, there are bluebottles in the water". Jag fattade inget men Leann förklarade att Bluebottles är små varelser som lever i vattnet och ibland spolas upp mot stranden. De har en lång svans som bränns = inte skönt att bada tillsammans med dem. Lite som brännmaneter men mycket mindre kropp och endast en svans. Därför blev det lite sandbygge istället lite slott och såklart lite träning för mig då det blev min uppgift att gräva ner en unge i taget...

De följde med oss hem där Bron kommit hem så att de fick umgås lite.
Jag däremot började att göra mig iordning för att fira min 20-årsdag!

Som lite omväxling så firades födelsedagen (några dagar i förskott) på stranden! Inte vad jag brukar göra hemma i Januari precis ;) Det är förbjudet att dricka alkohol på de flesta stränder men Aussiefolket bryr sig inte så mycket om det så vi struntade också i det ;P


Manly sett från Shelly beach :)

Jag, Sarah och Carlee hade riktigt mysigt på Shelly beach med ost, dip, kex och nachochips. Vi hade också lite oinbjudna gäster i form av vilda och totalt orädda djur som gick runt jättenära oss!

  
En Bandicoot till vänster (alltså ingen råtta som jag först misstänkte) som hoppade runt på gräset. Till höger en possum som bara var en av flera som strök runt precis i närheten av oss!

Efter strandmys blev det sedan utgång i Manly, tyvärr åkte Sarah hem då hon var tvungen att jobba 7.30 dagen efter men istället anslöt Courtney :) (Vi hade ju dock lyxen att få privattaxi in till Manly city;) 
Vi mötte också upp med Tuncay och det fortsatte bra och blev en riktigt grym kväll!
Det känns helt okej att sluta vara tonåring nu och bara bli... vuxen *host, så vuxen jag kan bli ;)

  
Glömde helt av kameran under kvällen men lyckades få bilder på några inblandade i alla fall ;)

Kommentera

Publiceras ej