Sedan några år tillbaka så har jag mer och mer utvecklats till en vandringsgalning som älskar att gå uppför långa stigar för att komma till toppen av en kulle. Därför riktigt kliade det i benen när campingen var omgiven av höga kullar! Bron tyckte dock inte att jag borde gå själv utifall att jag skulle bli ormbiten eller skada mig på annat sätt. När jag frågade om hon ville hänga med så skrattade hon bara och sa att hon var här på semester...

Jag hade precis gett upp tanken på att få vandra då brorsdottern till en av de andra mammorna och hennes pojkvän (båda anlände kvällen innan) sa att de gärna ville gå med mig. Sagt och gjort packade jag, Amber och Nick vattenflaskor, fika och solkräm för att vara riktigt redo för en vandring på tre timmar. Bron packade för säkerhets skull ner en första hjälpen låda i min väska ;) Med en handritad karta och gott humör gav vi oss sedan av in i Aussie bushen :)

  
Det fanns en skylt vid stigen vi gick in på men namnet var lite svårt att tyda ;)

  
Ibland var det lite svårt att hålla reda på stigen...


Vet inte om det syns riktigt men sista vägen mot toppen bestod av en riktig värstingbacke, var riktigt tvungen att gå på sidan så att jag kunde ta hjälp av alla träd ;)



  
Vi fortsatte sedan mot vad vi trodde skulle vara en ännu högre punkt men som bilden till höger visar så krävdes det en del klättring om man ville nå dit.. så det skippade vi ;P

  


Campingen vi bodde på

På vägen ner upptäckte jag att Amber blödde på hälen och hon sa att hon hade skoskav. Jag tyckte synd om henne och önskade att jag haft plåster med mig. Vi går en liten bit och sedan frågar hon om hon kan få ett plåster från min första hjälpen låda. Pinsamt. Hade helt glömt av att jag hade den! Såklart kunde hon få det;)

Var riktigt lättad av att vi slapp möta några ormar under vandringen, har fortfarande inte sett en endaste vild orm sedan jag kom hit :D När vi kom tillbaka var vi både svettiga och trötta, de andra gick ner till floden men vi behövde lite vila innan vi orkade pallra oss dit ;) När vi går omkring kommer en Guana gående, i början tyckte jag det var roligt när han klättrade på våra iskys men när den började gå ner i en fick jag panik och bad familjen närmast oss om hjälp hihi ;)


Inte så farliga såvida man inte skrämmer dem, då kan de börja klättra på en... inte så bra med deras klor... :O

Kommentera

Publiceras ej