Egentligen skulle vi stannat ute i bushen ända till fredagen men då alla de andra åkt hem så bestämde vi oss för att också göra det. Vi började med att städa tillsammans men sen stod Bron och Lloyd för städandet medan jag distraherade barnen ;)

  

  
De visade mig runt vid Wombat hollow och tillhörande mudslides som man blev väldigt smutsig av att åka i ;) Jessie posar snyggt vid ett wombathole.

För att Bron och Lloyd skulle få ytterligare tid att städa ensamma skickades resten av oss ner till floden. Till en början var vädret riktigt bramen efter ett tag blev det sämre och Paige började frysa. Hon pratade om att gå tillbaka till lägret men sen pratade hon inte om det längre och vips var hon borta.

Fick panik och sprang hela vägen upp till lägret (många trappsteg) i bikini med en noodle under armen. Någon jag spran om kommenterade att någon mycket mer fit passerade dem... haha ;) Kännde mig som värsta baywatchbruden då ;) Paige var i lägret (som tur var!) så då var det bara att springa tillbaka till resten igen.

Började efter ett tag spöregna men inte mycket att göra åt det, vi var ju redan i vatten så gjorde ingen större skillnad ;) De hade dessutom hittat några grodyngel som vi spenderade massa tid på att försöka fånga med händerna ;)

När de alla tröttnat var det bara en liten stund kvar innan vi åkte hemåt igen. Blev till att stanna på McDonalds på vägen hem då all mat och allt annat bara slängts in i bilen när spöregnet kom.
Hela sommaren när jag jobbat på BK har jag alltid förundrats över de familjer som köper hamburgare för över flera hundra kronor. Japp denna dagen tillhörde jag en sådan familj ;)

När vi kommit hem hjälptes alla åt att packa ur bilen men efter ett tag fastnade barnen framför TVn istället. Jag gick upp för att säga till dem och Jessie blev jättesur och tänkte slå mig men då fångade jag hennes arm i slaget och höll fast hårt i armen och sa: Never ever do that again! Och shit jag såg riktigt i hennes ansikte att hon förstod att det här var på allvar!

Det bästa med att komma hem en dag tidigare var att jag nu faktiskt skulle få chansen att uppleva Australia Day. Så efter att snabbt ha gjort mig i ordning var det full fart till bussen och in till stan. Där blev det först fyrverkerier i Darling Harbour (tror att Aussiefolket är lite besatta av fyrverkerier) jättefina var de!



  

Mötte sedan Sarah och hennes pappa som är här från Tyskland en snabbis innan jag senare mötte upp med Carlee, Courtney och hennes kompis Anna. Det var planerat utgång men vi kunde inte bestämma riktigt vart vi skulle vara. Det slutade med att Anna och Courtney åkte hem medan jag och Carlee åkte vidare till Manly :)

  

    
Jag och Anna i några fula hattar som vi köpte när vi var inne på seveneleven. Haha hittade dock två stycken andra med samma fula hatt när vi var i Manly ;)

Kommentera

Publiceras ej