Var riktigt taggad på Söndagen, det var nämligen då vi skulle göra Bridge Climb på Harbour Bridge. Åkte ner till stan lite tidigare än vi skulle ses för att passa på att köpa ny laddare till min iPhone (svindyrt såklart!)
Aja nu har jag återinskaffat alla nödvändigheter som jag blev av med på nyår så bara att lägga det bakom mig nu:P (Kom precis på att jag blev av med min favoritbh utan att ha skaffat ny, attans!)

Efter att det var klart mötte jag de andra broklättrarna på McDonalds vid Circular Quay. Gissa vem som mer var där? Emma och Elli såklart, nu börjar det nästan bli läskigt haha, vad är oddsen liksom :P Blev en liten pratstund med dem och insåg att vi nog inte skulle hinna ses något mer innan de åkte hem till Sverige. Hem. Känns konstigt att hela deras resa har gått medan jag varit här, de kom efter mig och nu ska de liksom åka hem. Skumt.

Det var ett litet sidospår. Träffade i alla fall Ingela, Meike och Ina (Åh, tänker bara på älskade syster när jag skriver namnet<3) och käkade lite innan vi begav oss mot bron :)



När vi kom in hade de flera montrar med bilder på kändisar som gjort samma klättring som vi nu skulle göra. Bland annat Pierce Brosnan, Kylie Minouge, Nicole Kidman, Will Smith och Matt Damon. Nice ;)

  
Haha Daniel Radcliffe var typ liten när han var här ju :P

Coola flickor i BridgeClimb kepsar ;)

Sedan var det lite väntan men inte lång innan det var dags för oss att få information och sedan ta på oss klätterutrustningen. Utrustningen bestod av (som ni kanske kan ana av kändisbilderna) en mycket snygg overall. För att matcha riktigt bra har man ett modernt bälte med radio, hake och regnjacka fastsatt ;) För att inte glömma svetttorkaren/näsduken man har runt armen ;)


Mig i snyggaste overallen innan vi var tvungna att låsa in våra kameror, synd att ni missar resten ;)

Innan vi gav oss ut på bron fick vi träna gångstil på stegar i en simulator så att vi skulle veta hur det skulle göras :) Efter det bar det av! Först var det bara en gång under bron i ungefär 10 min för att komma till starten. Det kalladees för catwalken och var en gallergång så att man kunde se marken under sig när man gick. När vi sedan var framme vi stegarna som skulle leda oss upp på den riktiga bron så började det åska.

Åskoväder är typ det enda vädret som gör att broklättringar blir inställda, Great! Vi stod under tak och försökte vänta ut ovädret men när det ca 30 min senare var precis likadant sa vår ledare att det blev inställt för denna gången. Så kan det gå, blir till att boka in en ny tur senare igen :/

Kommentera

Publiceras ej