På tisdagen var det tänkt att vi skulle haft playdate med Emelie och Bill igen men blev inte så då de skulle åka iväg och göra något. För att muntra upp barnen tänkte jag att vi skulle åka till lite olika lekplatser. För att få lite variation gjorde vi poängbedömning på alla ställen vi var på :)



  
Lite olika platser vi var på :)

Då bilen fortfarande är trasig var det återigen cyklar som gällde. Tror att barnen var lite trötta från kvällen innan för hela dagen, hela tiden var det gnäll och bråk och Paige kraschade typ tre eller fyra gånger med cykeln så var bara att stanna och trösta henne. En gång kraschade hon in i Jessie och pojkarna började skrika att Jessie cyklar för långsamt... Såklart blir jessie ledsen och mitt uppdrag är att förklara att det inte är hennes fel då hon inte har ögon i nacken, men då blir ju Paige ledsen istället....
Aaarrgghh :/

Så när det äntligen var kväll och Lottatid var jag totalt utmattad efter dagen. Att vara Au pair är inte fysiskt krävande och ett ganska chill jobb så sett men det är otroligt psykiskt påfrestande!! Tur att inte alla dagar är som denna, då skulle jag åkt hem direkt... :P

På kvällen besökte jag Emelie för att säga hejdå såhär kvällen innan hon åker hem till Sverige igen. Känns så himla konstigt att hon kommer vara borta nu men att vi antagligen kommer ses tillbaka på vanliga sidan av jorden :/ Haha hon hade jätteproblem med att få ner vikten på sitt bagage, precis som jag kommer att ha när det så småningom blir min tur :/

Kommentera

Publiceras ej