Dan före dan före dopparedan spenderades på Sydneys tivoli Luna Park. Paige hade sista dagen på sitt ena kindys så då passade vi på att åka dit (Paige kan i princip inte åka något när man är där). Såklart var barnen mycket taggade när vi åkte dit!

Detta var också första gången jag skulle köra bil i själva Sydney och var inte helt 100 på vägen och när jag skulle stanna för att kolla kartan i mobilen så ville de alla sträcka på benen... Haha när jag kommer ut till dem så har de värsta börjat stretcha och innan jag vet ordet av så gör de armhävningar också ;)

  



Precis när vi startat bilen och kommit ut på stora vägen så ville Jessie såklart gå på toa så det var bara att stanna vid närmsta mack igen och rada upp alla barnen i en toakö :)
Har jag nämt att resan kanske tar max 40 min, troligtvis mindre tid ;)

Vi lyckades i alla fall hitta fram till Luna Park och lösa ut åkband till oss allihopa :D Kände mig också som en riktig morsa med en ryggsäck fylld med fika på ryggen :P

Hela tivolit var lite old school inspirerat och speciellt häftig var attraktionen Rotor som i princip var som en stor torktumlare som bara bygger på att man snurrar i en väldans fart och när man gör det så sjunker golvet ner så att man liksom hänger i luften, astufft!

  

  



Vi tog också några turer i Pariserhjulet, har aldrig riktigt varit min favorit men barnen gillade det och jag fick spana lite på utsikten :)

  
Det var en halvregnig dag men jag var den enda som brydde mig om att ta på mig regnjacka, de andra fick jag bara släpa runt på hela dagen :P

  
Utsikt över Harbour Bridge och Luna Park

Dagen  blev riktigt lyckad med undantag från att Coby blev lite sur då Dylan vann två priser och han vann noll...
Aja efter att ha surat ett tag så blev han i alla fall på lite bättre humör och jag hittade ett spel som hade garanterad vinst :P


Jessie gör ett tappert försök att vinna ett stort gosedjur, blev dock inget av det :P

  
Old schoool är fortfarande roligt ;)

I en annan avdelning hade de typ ett lekland inomhus med typ rutchkanor, spelgellabyrint och golv som rör sig.



  

  



Något jag blev förvånad över var hur lite säkerhetsbyglar de hade i attraktionerna. 
I en attraktion där vi åkte uppochner så hade vi bara en enkel bygel i knät, som dessutom glappade!!!
I en annan så var det ingen bygel alls, man fick bara hålla fast sig, och den var typ som Tornado var på Liseberg...

Känner mig också otroligt arbetsskadad när vi skulle köpa hamburgare på deras snabbmatsställe, den snubben hade inte bråttom och gjorde sakerna i fel ordning... ;)

Efter en lång dag var det dags att hämta bilen och köra hem, trodde jag. När vi kom till utsläppsspärrarna så visade det sig att vi skulle betalat innan vi gick till parkeringen, så var bara att traska tillbaka och göra det:P
På vägen hem somnade såklart alla barnen i bilen så det kändes som en väldigt lyckad men uttröttande dag ;)

Kommentera

Publiceras ej