Vips var mina två lediga veckor över och det var bara att börja jobba igen.
På morgonen möttes jag av en lång lista som Bron gjort om diverse saker. Bland annat att både bil och tvättmaskin är trasiga och inte kan användas. Barnen har också gått och blivit sjuka så hade en lång lista på vilka mediciner och hur ofta de skulle ges. Sen var det lite annat också om att fixa middag och sånt så var bara att pricka av ;)

Blev mest häng hemma i huset och såklart bad i poolen. Ungarna tjatar alltid om att jag ska hoppa i och blir jätteglada när jag väl hoppar i. Har förträngt att jag någonsin ska ha varit så tjatig ;) Aja uppfyllde deras önskan i alla fall :)

På eftermiddagen när Bron kom hem så hade hon bestämt sig för att införliva sitt nyårslöfte om att träna mer och jag kände mig hurtig så joinade på en powerwalk. Jessie och Paigge ville också fälja med så blev väl inte så jättesnabb men ändå ;)

Vi gick ner för backen och sen tog vi en väg jag aldrig gått förut, kändes som riktig vildmark typ :P Fast typ överallt där man lämnar asfalten här i Australien känns som vildmark så inte så höga krav från min sida där :P

Som vanligt är barnen jättehurtiga i början men ville sedan ta mer och mer pauser och helst rida på våra ryggar... Paige älskar också när jag tar kort på henne, blivande modell där kanske? ;P



  

På tillbakavägen var det ju uppförsbacke också så det enda som fick dem att hålla modet uppe var att jag hade sett en död råtta på vägen dit som de nu letade efter. När vi passerat den var dock all energi försvunnen och det blev mycket gnäll och gråt innan vi slutligen kom hem. Kände mig också precis som när jag går på hundpromenad hemma... Jag går glatt i rask takt och släpar någon bakom mig, antingen i koppel eller i armen ;)

Kommentera

Publiceras ej