Hade lite skypedejt med Josse under dagen men största delen av tiden spenderades med att lyssna på ett jobbigt problem för Josse men på ett sätt så himla kul. Ska inte gå in på detaljer dock, då blir jag strypt, men hade ju i alla fall något att prata om i flertalet timmar ;) Jag tog som vanligt in tvätten och häll på att sortera den...


En helt vanlig tvätthög kan tyckas....


...men så var ju inte fallet!

Är ju inte direkt rädd för kryp och sådär så en gräshoppa var ju ganska lugnt, tills jag skulle försöka sjasa ut den. Då började den ju hoppa! Har egentligen aldrig sett dem hoppa tidigare och var inte beredd på att de ju hoppar jättelångt! Efter att ha petat på den med papper ett antal gånger med resultatet att den hoppat runt så lyckades den tillslut hoppa ut och då stängde jag dörren snabbare än snabbast ;)

På eftermiddagen var jag den hårda läxpiskan, fattar inte att de har så himla mycket läxor trots att de är så små! Jag hade knappt några läxor i alla fall innan jag började mellanstadiet och inte många fler innan högstadiet heller för den delen.  Här har de både matte veckovis, ord som de ska stava och läsning dagligen. Jag brukar muta med att varken TV, dator eller Xbox startar innan dagens uppgifter är klara, brukar motivera dem lite i alla fall ;)

Kommentera

Publiceras ej