Att ta hand om ett barn och fyra barn är så olika! Fyra barn leker med varandra, ett barn vill hela tiden att man ska leka med det. Verklighetsanknytning? Hemmadag med Paige.. ;)

Först spenderades morgonen med att vi turades om att gå till affären och köpa mat för att sedan betala med ett flashigt bankkort, glömde nämna att maten var av plast och vår kortläsare gjord av glasspinnar :) Sen åkte den fruktade Play-Doh leran fram. Paige älskar det, jag diskar när vi är klara... Har en klump med lera som är otroligt kletig men kom idag på iden att göra som när man bakar och det är kladdigt, häll på massa mjöl! Detta gjorde det både roligare att göra saker och lättare att diska efteråt ;)

Efter lunchen var det skitgubbe som gällde, kallar det dock happyman istället för crapman på engelska ;) Paige har precis lärt sig hur man gör men hon får en del hjälp ;) Dock så tycker hon att det är jättekul! Sedan skulle hon lära mig ett kortspel och jag förklarade för henne att man måste bestämma reglerna innan man spelar... :P

På kvällen så var det avslutning för killarna på fotbollen så de skulle vara borta i flera timmar så jag fick istället sluta tidigare och chilla lite i huset :) Fick förklara för Paige varför Brandon (lkillen som flyttat in under oss) inte skulle följa med till fotbollen. ("Han är som en granne till er men han hör inte till familjen, därför")

När de andra var borta fick jag en perfekt stund att fixa till min planerade julkalender som jag ska ordna för barnen. Pysslade ihop en fin burk av en gammal mjölkflaska och pimpade några kuvert som jag har stoppat ner ledtrådar i. Ledtrådarna i sin tur leder barnen till varsin pusselbit och varje dag kommer de att få fler så att de vid jul har ett färdigt pussel. (Något som mamma och pappa gjorde när vi var små och det var hur kul som helst!)

Kommentera

Publiceras ej