Tidig uppgång även denna dag för att hinna med att duscha och få i sig lite frukost innan vi var tvungna att lämna ranchen vid åtta:P Var riktigt duktig i tid och hann ta lite bilder på ranchen :)

Sen hoppade vi in i vår söta lilla buss och gav oss av igen. Först bar det av till en strand som uppe vid parkeringen hade Australiens mest fotograferade toalett enligt vår guide ;P Vi tyckte det lät konstigt innan vi kom dit och såg hur fint den var målad på utsidan :)

Australiens mest fotograferade toalett ;)

Haha tänker alltid på filmer och tycker att det ser ut som om gud ska komma på besök när solen skiner ner mellan molnen sådär ;)

Efter stranden stannade vi i den lilla staden Torquay aka Surf City där märkena Rip Curl och Quicksilver startades. Massa surf affärer och outlets på surfmärken :)

Märket som alla vill ha på sina flipflops här, här kunde man också köpa iPad skal i samma material som sulorna brukar vara i... vet inte riktigt om jag hade velat ha det själv dock ;)

På vägen till färjan över till Phillip Island stannade vi och tittade på ytterligare en minnesplats för Australiens förluster under andra världskriget. Trodde inte att Australien var så involverade i kriget men de har massa minnessaker överallt så antar att de var ganska involverade trots allt ;)

Såna här stora minor sprängde Australienska båtar i luften.

Hamnen i Queenscliff som vi tog färjan ifrån. Gillar skylten om att vi ska ha tålamod för att de lär sig ett nytt biljettsystem, den kändes så Australisk och inte Svensk på något vis.

Efter att ha anlänt till Sorrento åkte vi till Tooradin för att få lite lunch i oss och passade även på att titta runt lite på marknaden de hade där.

Efter det besökte vi en djurpark för att få möta Australiens alla djur :) Var ju på en djurpark i Oktober bara någon vecka efter att jag anlände hit men det har ju gått ett tag sen dess nu så var kul att  få se lite tasmanian devils, dingos och emus igen :) (koalor och kängruer har jag ju till och med fått se vilda nu!)

Så söta allihopa!

Sen blev det besök på en chokladfabrik :) Vi hade inte tid att gå bakom kulisserna och göra en ordentlig rundvandring. Det gjorde inte så mycket då vi ändå fick smakprov = det viktigaste ;)

Haha Campbell sa att det fanns "an opportunity for probably the cheesiest picture today" och tittade på mig. Haha han hade börjat lära sig att jag gillar de bilderna. (Vet inte riktigt hur jag ska översätta cheesy men när jag äter av chokladen är en typisk sån ;)

sedan var det dags för dagens strandhugg på Woolamai beach, blev inte att ta på sig bikini och doppa sig men fötterna fick sig ett litet bad i alla fall :)

Haha vi gjorde hoppbilder var för sig först men sen frågade en gubbe om vi ville att han skulle ta en bild på oss båda två... Han tog sex stycken bilder som alla missade momentet när vi var i luften, ja han kunde ju ha varit lite bättre på att fotografera... ;)

Phillip Island's Grand Prix bana. Speciellt för dig pappa <3

Nästa plats var en plats där vi spanade efter pingviner att fota då det kommer att vara fotoförbud senare under kvällens pingvinparad. Vi såg många bon som pingvinerna byggt men bara en pingvin som var ute och inte gömde sig.
Innan har jag bara tänkt att pingviner bor typ på antarktis och andra riktigt kalla platser men det var ju fel av mig!

Erica, jag, Sandra och Yvonne

Kände mig modig som gick ut där trots ormvarningen ;)

Pingvin <3 Campbell sa något om att denna Wallabien påminde om någon från en film i och med att örat är sargat, kommer dock inte ihåg vilken film ;)

Här nere kommer vi vara sen ikväll för att se pingvinerna återvända från havet till sina bon på kvällen i den så kallade pingvinparaden :)

Till middag var det pizza och jag kände mig lite extra modig då jag vågade prova på en pizza med krokodil och kängru som fyllning. Den var inte så jättegod men nu har jag provat i alla fall:P

Det var nästan dags för pingvinparaden nu men blev ett kort stopp vid svansjön innan vi kom dit.

Ser ni de söta små kaninerna i den vänstra bilden? :)

Haha det här är den andra riktigt cheesy bilden ;)

Man fick ju tyvärr inte fotografera pingvinerna då de blir skrämda av blixtarna. (De provade ett år att låta folk ta bilder utan blixt men var ju alltid massa som glömde stänga av... Så nu är det totalförbud)

Man gick ut till läktare belägna precis vid strandkanten och fick medan man väntade lyssna på en expert som berättade om pingvinerna och hur den här pingvinparaden alltid sker efter mörkrets intågande då pingvinerna känner sig så utsatta när de springer över stränderna för att komma hem till sin partner och unge.

Sen var det bara att vänta på att det skulle bli tillräckligt mörkt för att de små pingvinerna skulle våga sig upp på stranden. Hur gulligt som helst då de kommer i en stor klunga och springer så fort de kan på sina små ben gör att komma till de säkra buskarna där alla vi sitter tysta och väntar.

När de nått gräset och passerat den kritiska biten stannade de för att vila innan de sedan fortsatte i grupper på cirka fyra till tio pingviner för att komma tillbaka till rätt bo. Alltihop pågick i nästan två timmar men det var verkligen så fängslande att se de små pingvinerna springa för fullt!

Och med pingvinparaden som final var nu tvådagarsturen över, men hjälp vad mycket jag fick uppleva!