Denna dagen var ingen vanlig dag, bilen var trasig och Coby skulle på kalas. Alltså var det bara att glatt hoppa upp på cyklarna och trampa iväg för att komma till kompisens hus. Då jag vaktar fyra barn kan jag ju inte bara lämna tre av dem hemma så det var bara att ta med allihop. Det blev bestämt att efter att vi lämnat av Coby skulle fortsätta vidare mot stranden med de andra tre.

Vi kom iväg i lite väl god tid så var tvungna att fördröja tiden lite granna på väg till kalaset. Vi passerade en fotbollsplan på vägen och jag försökte lära dem leken när man ska ta sig runt samma varv två gånger på så lika tid som möjligt. Blev väl ingen direkt succe... Dylan var den enda som orkade cykla två varv och han hann då göra dem snabbare än paige gjorde ett varv... Dock gjorde han det riktigt bra, på en totaltid över 3 minuter så missade han första tiden med endast två sekunder!

Efter att ha lämnat av Coby på kalaset skulle vi sedan hitta närmsta vägen till stranden som inte var så trafikerad, Bron hade berättat om en jättebra cykelstig men att hitta den var ju inte det lättaste. Barnen blev såklart otåliga och gnälliga över att det tog så lång tid och alltid är det någon som ramlar och behöver tröstas likaså.

Till slut hittade vi i alla fall vägen vi letade efter och då gick det sedan relativt snabbt och lätt att komma fram till stranden. Väl framme blev det fish and chips för oss alla, haha kände mig så dum när jag och Jessie var inne och köpte mat. Barnen fick dela på två portioner så jag skulle be om extra bestick och råkade be om fem, hade helt enkelt glömt av att vi lämnat av Coby... En mer eller mindre liksom ;) Som vanligt slutade det med att jag äter all fisken medan barnen knaprar i sig endast pommes :P

När det är dags att gå i vattnet så kommer vi på att jag glömt Paiges flytpuff och jag måste därför vara med henne hela tiden när vi badar. Känner mig som en orolig vimsig mamma med tre barn som leker ute i vågorna. Tänk om något skulle hända! Men finns ju badvakter i så fall och allt gick ju så bra så :) Fick dock bära på Paige ibland när för mycket saltvatten sköljt över henne :/

En riktigt härlig dag på stranden blev det i alla fall inan vi cyklade hem igen. Lloyd mötte upp oss halvvägs för att plocka upp Paige då det ändå är en relativt lång sträcka som vi cyklar. Tempot blev också mycket högre med endast mig Jessie och Dylan så kom hem snabbare. (Såg också vart vi egentligen skulle ha svängt in för att åka bästa vägen till stranden, får bli nästa gång helt enkelt :)

Kommentera

Publiceras ej