I fredags kände jag en mild våg av depression skölja över mig. Inte nog med att jag var tvungen att gå upp en halvtimme tidigare än vanligt, nej dessutom var det riktigt mörkt och tunga moln droppade regn på mitt fönster. Riktigt kallt och ruggigt!

Anledningen att till att vi behövde åka en halvtimme tidigare än vanligt var Dylans cricket träning. Var jättetomt när vi kom till skolan coh fortfarande lite regningt. Jag skulle ju vara läsförälder i Cobys klass så Paige och jag fick ju stanna tills det ringde in.

På dagen blev det sedan lite läsmys hemma i soffan och såklart lite Happyman. Har nu också lärt henne hur man spelar tvåmannakotte och patiensen idioten. Mitt mission: att lära henne massa kortspel såklart;)

På eftermiddagen kan jag mest beskriva mig själv som taxichaufför. Direkt efter skolan körde vi upp till Narraweena där alla utom Paige skulle spela tennis. Efter att vi varit där en liten stund ringer Bron och säger att det är inställt på grund av regnet. Detta stoppade ju inte mina härliga barn från att spela, de lyckades till och med släpa upp mig på planen. Visserligen är jag rätt dålig på tennis men kul hade vi i alla fall i regnet ;)

Nästa stopp på min taxiresa var Manly där Paige skulle på dans och Bron skulle möta upp oss. Allt gick enligt plan och Bron var där och tog över tjejerna medan jag tog med killarna tillbaka till Narraweena där de skulle gå på något som kallas KidzClub och efter det fick jag åka hem, så kom hem drygt två timmar efter att jag och Paige lämnat huset :P

Efter middagen kände jag mig jätteduktig som trots regnet pallrade mig ut på powerwalk, var mycket snygg när jag kom hem igen ;)

  

Sist men inte minst blev det traditionellt biomys med Sarah och en delicious frappe från donken <3 Veckans film var This Means War. Riktigt bra faktiskt trots att det är svårt att få ett bra slut när det handlar om ett val mellan två jättefina killar.

Kommentera

Publiceras ej