Sista dagen som jag är ensam hemma bestämde jag mig för att äntligen bjuda familjen på svenska smarriga köttbullar. (De Australienska är inte så himla goda kan jag ju erkänna). Tog jättelång tid att rulla och steka 1 kg köttbullar men var på gott humör så det gjorde inte så mycket :)

Passade på att prata lite med Josse samtidigt som jag stekte dem så jag hade så trevligt så :) Det givna tillbehöret är ju såklart potatismos så blev till att skala massa potatis också :)

På eftermiddagen var det massa runtskjutsande: Hämta barnen i skolan, hämta Paige på Kindy, lämna Coby på stödläsning, lämna Dylan på stödmatte, åka hem och vara där i 20 minuter innan det var dags att hämta Coby igen. Så full rush kan man ju säga ;P Blev också till att säga hejdå till fröknarna på Paiges kindy, kändes väldigt konstigt och lite overkligt att jag aldrig mer kommer åka tillbaka dit :O Det börjar verkligen dra sig mot slutet nu.

Vid middagen så älskade ALLA barnen mina köttbullar :D Tror det är första genomsvenska rätten som alla faktiskt tyckt om ;)

Kommentera

Publiceras ej