Var ju ett tag sedan jag var liten nu men jag kommer fortfarande ihåg hur kul jag tyckte det var att pyssla. Särskilt när det var något speciellt pyssel såsom julpyssel eller påskpyssel. Därför tänkte jag att det skulle vara en rolig idé att göra just lite påskpyssel.

Det började bra med att vi googlade lite bilder på kaniner och påskägg och klippte ut egna i kartong som vi sedan färglade och jag slog på min målartalang och gjorde en liten rosa kanin :) Dock slutade pysslet i tårar då Paige blev otroligt frustrerad över att hon inte blev nöjd med sina saker och tyckte att jag skulle göra dem åt henne. Jag försökte förklara att vi pysslade för att det var roligt och att det ju inte skulle vara samma sak om jag gjorde allt och hon bara tittade på. Dessutom så gjorde hon ju visst så fina ägg. Detta hjälpte inte, tårar och lite tjurighet blev det i alla fall :P



På eftermiddagen var det fotboll som gällde för pojkarna och då Dylan var långsam satte sig Coby i framsätet. Jag säger bara hjälp vilket utbrott! Dylan skrek och kastade saker omkring sig för att inte han kunde sitta i framsätet (Bara för att han alltid brukar göra det).

Han sa också att Coby var för liten för att sitta där, vilket jag faktiskt kollade upp reglerna om för ett tag sedan och här har de åldersgränser istället för längdgränser och gränsen är 7 år. Dylan argumenterade sitt bästa för att så inte var fallet men fick nöja sig med att sitta i baksätet. När vi kom till fotbollen visade det sig dock att han hade glömt en av sina skor som han kastat omkring sig så blev till att åka hem och hämta den.

På kvällen hade vi för första gången laglekar då de var uppdelade i lag två och två, fungerade faktiskt oväntat bra då de lyckades hålla sams relativt mycket ;)

Kommentera

Publiceras ej