På lördagen var jag mycket duktig på förmiddagen och tog tag i livet lite granna. Har ju massa planer för hur jag ska resa runt nu efter att jag slutat jobba men har ju inte bokat någonting än. Lyckades boka boende för när mamma och Ina ska komma hit och vi ska göra ett besök uppe på Central Coast och skickade diverse email till kontakter i Nya Zealand och Leonie och Leif uppe i Brisbane. Skickade också mejl till en resebyrå för att kolla lite flyg, busspass med mera. Duktig Lotta!

På eftermiddagen bar det av till biografen för att se film. (Jag har blivit världens bionarkoman sedan jag kom hit!) Dagens film var Hunger Games som jag har svårt att hitta svenska ord för att beskriva men typ hemsk och grym men samtidigt bra. Jag rekommenderar er verkligen att se den filmen om ni får chansen!



Senare på kvällen mötte jag en mycket bakis Carlee för filmkväll hos mig. Jag insåg för första gången hur bra det är att ha en säng på hjul, snurra den ett kvarts varv och lägg på massa kuddar, vips har du fått en perfekt TV-soffa :D

Kvällens film blev en som jag lånat på biblioteket: The Dutchess.
Filmen fick mig verkligen att tänka till hur det var förr i tiden. Kärlek, drama och lyx fanns där men bara för överklassen. Ett liv som piga skulle aldrig handla om dig själv, bara om andra. känns ganska bra ändå att vi har färdats framåt i tiden och fått nya synsätt på saker och ting, även om det hade varit glamoröst att vara rik på den tiden ;)

Kommentera

Publiceras ej