Bron hade lovat att plocka upp de stora barnen från skolan så jag och Paige hade ingen tid att passa på eftermiddagen, skönt! istället passade vi på att ta en riktig långtur till stranden. jag förstår inte hur svårt det ska vara att komma ihåg precis allt man behöver, det är alltid något man glömmer!

Idag var det Paiges flytkudde som blivit liggande hemma så fick bli mer övervakning från min sida. Vi åkte till Dee Why idag men tycker egentligen inte om den stranden att ha med barnen till då det blir djupt alldeles för fort. Paige blev riktigt runtspolad en gång men följde noggranna instruktionerna: Om du hamnar under vatten, stäng ögon och mun och du kommer strax vara uppe igen. Lite omskakad men helt okej :)

Blev ju också lite sandslottsbyggande, en underskattad kunskap enligt min åsikt ;) Våra fina sandslott förvandlades till fula gubbar med tång som hår och pinnar som näsor, mycket tjusigt ;)

På eftermiddagen slog jag på stort och gjorde en riktigt smarrig pyttipanna! Första gången någonsin jag gjort det men blev hur nöjd som helst!! Korv, lök, kött, potatis i pannan med skivade rödbetor och stekt ägg som tillbehör, yummie! Var inget stort pyttipanna fan när jag var liten men har börjat tycka mer om det nu på senare år :D

Kommentera

Publiceras ej