Idag var det hemmadag med Paige, på morgonen gjorde vi något som hon frågat efter varje morgon den senaste veckan: Gick på simlektion!
hon hade verkligen längtat och blev såklart jättesöt när hon fick på sig en badmössa.

Jag har ju gått i simskola när jag var liten men detta var annorlunda på flera sätt. För det första var det endast en liten grupp på tre personer och istället för att alla träningssimmar och läraren går runt och kikar turades de om att simma med lärarens bevakning. De lärde sig inte heller kaffekokaren och bröstsim utan crawl direkt. ( Jag kan fortfarande inte crawla ehehe... ;)

  

  

När vi satt där hörde jag en mamma kalla sin dotter Emilia, det lät ju inte som ett Aussie namn direkt! Såklart var jag alldeles för nyfiken för att hålla tyst så frågade om hon hade någon koppling till Sverige som svar fick jag: jodå! Hon hade bott här i tio år nu (tyckte att hennes engelska borde varit bättre efter så lång tid men det var den ju inte ;) Lite roligt att träffa någon hemma från Sverigelandet :)

Efter det var det att pallra sig hem och mysa ner framför en film då det regnade något otroligt! Lunchen är typ min favorittid på dagen,mså himla skönt att bara luta sig tillbaka och äta i lugn och ro ;)

På kvällen var det tänkt att jag skulle träffa en kompis men efter att ha gått 20 minuter till bussen så får jag sms om att vi måste ställa in :/ Bara att gå hem igen (uppförsbacke åt detta hållet!) dessutom stötte jag på en svart katt som skrämde skiten ur mig :O

  
Läskig kisse!

På kvällen spanade jag in veckans avsnitt av Top Model Sverige, haha har inte kollat alls mycket på tv här borta och vips så har jag börjat följa svenska program ;)

Kommentera

Publiceras ej