Då var det dags att åka ut i vildmarken för lite camping med familjen. Vi har ju en bil med åtta platser, men med all packning(tält, madrasser, mat, bord, cyklar...) så tog vi istället två bilar. Blev en tjejbil och en killbil haha :P
Kände mig som ett litet barn när jag somnade precis som Jessie och Paige ;)

Efter tre timmars resa söder om Sydney var vi framme i en liten stad som heter Nowra. Där passade vi på att gå på toa och köpa massa mat för veckan, blev också diverse saker till barnen att leka med :)

Från Nowra var det sedan 40 min ut i bushen till en Wild Life camping. Mottagningen på telefonen dog bara tio minuter efter att vi lämnat Nowra... Den sista biten var det en smal grusväg som vi fick färdas på och varje gång vi fick möte var det bara att köra av vägen lite för att kunna mötas.
Coolendel heter campingen och var lite organiserad som en camping med toaletter och duschar men däremot var det fritt var man ville slå upp sitt tält och bara att breda ut sig... Bron och Lloyd kände några andra om också var där och campade så vi slog läger precis bredvid dem.



  
Våra två tält; Jag och Paige delar det silvriga tältet och resten som i det andra. Vår grill var lite mer fancy än triangaköket vi brukar använda när vi åker och campar hemma ;)

Såklart var det vi vuxna som stod för tältuppsättning medan ungarna cyklade runt och kollade överallt. Dock hann vi inte ens bli klara innan de bestämt sig för att nu var det dags att gå ner till floden och bada. Vi gjorde såklart klart tälten men sedan var det bad som gällde!



En mysig liten stig ledde oss ner till vattnet och det var hur fint som helst! Påminde mig så mycket om var de går i Sagan om Ringen filmerna; höga kullar på sidorna, liknande träd och stenar längs med stranden. Mys!



Efter badandet tog jag mig en liten omväg i så kallade Wombat hollow för att försöka se någon wombat. Det gjorde jag tyvärr inte men fick i alla fall se en wallabie jättenära :) Senare på kvällen så fick jag ändå se en vil wombat, tycker faktiskt att den ser ut lite som en gris fast med annorlunda ansikte ;)

  


En liten gris? ;)

På kvällen blev det mys framför brasan (som killarna pillat på typ hela dagen...) och BBQ marsmallows :D

Och glömde visst att säga att detta var min sista kväll som tonåring :D

Kommentera

Publiceras ej