I fredags var jag läsförälder i Cobys klass vilket var helt annorlunda jämfört med Jessies klass. Istället för att ta ut många barn, en i taget, så var det endast en grupp på två stycken som kom ut till mig och de fick tillsammans läsa en bok och sedan hade de en stencil de skulle fylla i. Paige var så duktig så och satt och målade hela tiden :)

Under dagen blev det att spela lite Happyman och titta på videon vi lånade på biblioteket; Esmeraldas äventyr. Haha är riktigt mysigt att ha en bortförklaring till att se mysiga barnfilmer;)

På eftermiddagen var det fullt program. Först fick vi vänta extra länge på Dylan eftersom han hade sin första cricketmatch under eftermiddagen, dessvärre så hade de förlorat mot Manly så får väl hoppas att det går bättre nästa vecka :) Coby och Dylan åkte sedan med Emelie hem då de alla tre skulle spela tennis under eftermiddagen.

Jag Paige och Jessie åkte istället till först en lekplats för att ha lite rolig och fika lite innan det bar av till danslektion. Jag har ju aldrig varit där innan men gick oväntat lätt att hitta dit, tjejerna ville hjälpa mig och sa att om jag inte hittade skulle jag fråga dem. Dock sa de nästan alltid olika så jag tyckte att GPSen i mobilen var aningen säkrare ;)

Tanken var att båda tjejerna skulle dansa, Paige är det redan betalt för men Jessie skulle göra sin andra prova på omgång. Jessie fick dock ett utbrott i bilen när hon inte fick på sig sin dansdräkt så det slutade med att hon inte ville vara med.

Paige är så himla lillgammal ibland när man pratar om andra (aldrig när det gäller henne själv såklart) och sa: "This is what happens when you don't go to bed in time!" Jag försökte tydligt visa henne att detta inte var rätt tillfälle att vara smart ;) Jessie lyckades så småningom lugna ner sig men dansa det ville hon inte.

     

Hemma igen hade Bron fixat middag, någon omelett/grönsaksröra typ. Helt okej god men inget för barnen direkt. Klockan hade redan hunnit bli sex och dags för mig att sluta, tur det för bara tio minuter senare bröt helvetet lös och alla ungarna bara skrek och bråkade, jag slank smidigt in i mitt rum och stannade där ;)

Kommentera

Publiceras ej