Jag må vara på andra sidan jorden men nyheterna om att vi fått en ny liten prinsessa har nått även mig :) Tycker allt med kungafamiljen är jättegulligt (Såg bröllopet på TV...) det är liksom så mysigt på något vis :) Det blir spännande att få höra vad namnet blir, kommer ihåg att vi hemma gissade på Oskar om det var en pojke och kanske Alice om det var en flicka så vi får väl se om vi lyckats gissa rätt eller inte ;)
I alla fall ett stort grattis till Victoria och Daniel! <3

För övrigt har jag idag för första gången varit med som läsförälder i Jessies klass vilket innebär att jag fått sitta utanför klassrummet och ta ut sju elever, en i taget, så att de först får läsa upp ord för mig och sedan läsa en saga för mig. Riktigt mysigt att få lyssna till alla barnen och skönt att jämföra Jessie med de andra för att se hur det går för henne :P

Sedan åkte vi direkt därifrån till Mona Vale för att möta upp med Rahel, Ilsa och Claudia igen. Alltid skönt med en playdate för att fördriva tiden och umgås med kompisar på samma gång :)

Haha det roligaste var när vi var i lekplatsen och Paige och Ilsa bygger ett hus för älvor tillsammans och har plockat ihop massa kvistar. från ingenstans kommer en liten kille och tar alla kvistarna och springer glatt bort till sin mamma medan han skriker: Titta vad jag hittat mamma! Haha våra flickor var helt förstörda ;) Ilsa gick och påpekade att det faktiskt var deras så pojkens mamma fick ta med sig den motvilliga pojken för att ge tillbaka dem ;)

På¨eftermiddagen lärde jag Paige lite pusselteknik och hon lyckades med minimal hjälp lägga ett pussel med 48 bitar, duktig tjej! När vi hämtat de stora barnen från skolan blev det läxläsning, tycker det är riktigt mysigt att lyssna på barnen när de läser, blir sådan myskänsla då!

Till kvällsmat blev det för första gången sedan jag kom hit grillad lax! en av mina absoluta favoriträtter! (Jag har över huvudtaget saknat fisk sedan jag kom hit!) Tillsammans med mitt hemlagade potatismos och godaste salladen blev laxen serverad, Yummie! Åt alldeles för mycket för min hälsoplan men lax får man ju inte varje dag så bäst att roffa åt sig ;)

Har precis varit ute på en hurtig powerwalk samma runda som min allra första powerwalk när jag skulle börja träna. Det är världens längsta uppförsbacke typ och såklart var dedt jobbigt, men så mycket lättare än sist! Övning ger färdighet :)

Kommentera

Publiceras ej