Denna natten sov jag på samma hostel som Linn och hennes kompisar men träffade Linn endast en kortis i natten när jag anlände och sen lite på morgonen igen. På dagen sen träffade jag nämligen Ina och turistade runt i de delar av Melbourne vi inte varit i ännu.

På morgonen blev det en tur till Chinatown, det var inte många affärer öppna så tidigt men man såg ju i alla fall hur många Kinatecken det var överallt ;)

  

Sedan tog vi en spårvagn ut till St Kilda. Jag kände mig som en expert på biljettsystemet efter gubbens hjälp i fredags och kunde förklara för Ina, lite skrytigt sådär ;)
Väl där började vi med att promenera runt lite i en park och ut på piren.
fick sån hemmakänsla när jag var där då det inte var vågigt som det alltid är här uppe i Sydney. Detta var istället stilla som Svenskt vatten och långgrunt som i Vättern, detta får mig bara att älska Melbourne ännu mer!

  



  



  





Vi tänkte sedan ta ett dopp men insåg att vi var hungriga så blev att besöka donken först ;) På vägen dit gick vi in på Luna Park Melbourne, liknar den i Sydney lite granna men ändå lite bättre typ. Vi struntade i att åka då det mer är attraktioner för lite yngre, men var kul att titta runt lite i alla fall :)

  
Detta är orginalparken som Sydneys park är inspirerad av.


Säkerheten först... Eh, hur var det nu igen?
Hon står upp i bergodalbanan utan något som håller fast henne...

Sen blev det förstås lite bad för oss, dock var jag den enda som provade vattnet, Ina jobbade på brännan istället ;)
Vi hoppade sedan på spårvagnen till en annan del av staden kallad Dockland där de har en minigolfbana i mörker med UV-ljus och sånt där :D Lät annorlunda och spännande så det provade vi på :)



  
Självlysande nagellacket fungerar: Check!

  
Tur att det inte var riktiga djur... eller?

  
Vilken rolig idé att alla får sätta nålar där de kommer ifrån, fanns en karta över världen men jag tyckte att det var lite flashigare att sätta min på Europakartan ;)

Visst var det häftigt att spela i mörkret men det var inte så mörkt som jag trodde och därför inte heller lika häftigt, kunde vart bättre helt enkelt :P
Vi tog sedan spårvagnen till Queen Victoria Market men oturligt nog var det stängt på måndagar, fast var kanske tur ändå för tiden började närma sig avresa och jag var tvungen att hämta väskan på hostelet och sedan åka till flygplatsen så va kanske lika bra, får använda fantasin helt enkelt ;)

  

Så efter att ha hämtat väskan var det bara att återvända till Sydney. När jag kom hem låg det en lapp på min kudde som började med "Welcome home Lotta".
Åh jag har världens bästa värdfamilj <3

Kommentera

Publiceras ej