Jag och Meike fick ju fribiljetter till the Pylon Lookout efter att vi gjort Bridge Climb så vi tyckte att det var lika bra att utnyttja dem :) Därför bar det av till staden för att kika lite på utsikten och ha en allmän mysdag :)

För att komma till tornet var vi tvungna att gå en liten bit på bron, har tänkt att jag ska gå över hela bron någon dag men har inte riktigt blivit av ännu :P Då ingen av oss gått upp till gångvägen tidigare så hittade vi såklart inte uppgången direkt utan virrade omkring lite på sidogatorna längst ute på the Rocks, ganska mysigt det också förstås :)

Efter ett tag hittade vi ju i alla fall upp men insåg attt vi båda gjort ett dåligt klädval. Visst var det skönt att ha en fladdrande klänning när det var cirka 30 grader varmt men när det började blåsa uppe på bron blev vi båda två små Marilyn Monroe kopior som var tvungna att hålla hårt i klänningen för att inte visa rumpan för alla andra på bron ;)


Titta så smidigt vi prickat in Operahuset i springan ;)

vi fortsatte ytterligare en liten bit innan vi var framme vid utkikstornet. 200 trappsteg och en fribiljett senare var vi uppe på toppen och kunde njuta av den vackra utsikten. Sjukt mycket billigare men i princip lika bra som Bridge Climben, rekommenderas stort!



  

  


Ser ni alla broklättrare?

När vi var där uppe och tog korten så frågade en asiatisk kille om vi kunde ta ett kort tillsammans, jag trodde han menade han och hans kompis tillsammans. Det gjorde han inte, han menade honom tillsammans med oss. Vi hade ju redan tackat ja så var bara att hålla god min. Har alltid funderat på det här, tänk egentligen hur många foton man är med i utan att man vet om det! Antingen med personer som dessa eller när man helt enkelt bara hamnar i bakgrunden när de tar kort på något annat. 

Det var också ett par som stod en bit ifrån oss och frun kommenterade att vi hade gjort fel klädval idag. Vi skrattade och höll med då hennes man inflikar: "I don't mind though..." Haha, det fick oss bara att skratta ännu mer ;)

Sedan tog vi en promenad bort mot Operahuset och snackade såklart massa skit på vägen, jag har tänkt på tidigare att Meikes värdfamilj påminner om den familjen jag funderade mellan när jag åkte hit. Nu fick jag det bekräftat, hon bor med den familjen som jag valde bort för att få min nuvarande! Haha vad är sannolikheten liksom? (Jag känner mig också väldigt lycklig över att jag valde min familj och inte hennes ;)

Vi plockade upp lite sushirullar i stan för att sedan gå ut till botaniska trädgården och slappa lite. På vägen ut mot Macquires Point så var vi tvungna att ta en liten omväg på grund av ett stort arrangemang som gjort att en del av vägen spärrats av, såklart blev vi jättenyfikna på vad det kunde vara!

När vi satt i skuggan och åt vår sushi så såg jag att väldigt många av båtarna hade regnbågens flagga på sig, vilket genast förde mina tankar till Pride-festivalen och regnbågen som HBTQ symbol. Mycket riktigt fick vi höra att arrangemanget som pågick var i anslutning till det och att det tydligen pågår i några veckor med uppträdanden på kvällar och framförallt helger.

  
Ser ni regnbågsflaggorna?

Det var dock inte okej att ta bilder mot själva arrangemanget. Vi promenerade sen tillbaka mot Circular Quay och satt och pratade på en bänk. Under tiden vi satt där kom ett bröllopsfölje med brud, brudgum, tärnor och inte minst en säckpipa. Så himla fint det måste vara att ta bröllopsbilder med Operahuset i bakgrunden! Förklarade också för Meike att det inte är en slump att brudtärnorna har likadana klänningar ;)

Var också precis i närheten ett par gigantiska hörlurar uppbyggda av kartonger, vet inte riktigt anledningen men häftigt var det i alla fall :)

  

Kommentera

Publiceras ej