Började dagen med att göra ett sista försök att få tag i min väska genom att pallra mig ner till botaniska trädgårdens expedition och kolla om de hittat något. I luckan sitter en mycket upptagen man som typ hela tiden måste svara i telefonen när jag pratar med honom. Han verkar inte heller ha någon vidare koll på något. (Mycket förtroendeingivande...)

Efter en lång stund har han i alla fall kommit fram till att den som är ansvarig för försvunna saker inte är i den omedelbara närheten så de ska ringa mig inom den närmsta timmen när de hittar honom. Jag blir därför tvungen att hänga där i närheten närmsta timmen. Aja passade i alla fall på att ta mig en titt på en del av växterna i trädgården. var dock lite stressad då jag hade en tid att passa :/



När de efter 40 min fortfarande inte ringt så gick jag otåligt tillbaka och i luckan sitter nu en tjej, som verkade ha mycket mer koll. Dock sa även hon att i loggen för upphittade saker fanns inget inskrivet trots att den var uppdaterade efter nyår så ganska hopplöst. Sen kom den andra mannen tillbaka med en kaffekopp och sa att jag skulle sätta mig och vänta ett tag... När jag väl satt ner verkade det som om han glömde av mig samtidigt som jag blev mer och mer stressad. Det slutade med att jag gick fram och sa att jag faktiskt hade andra saker för mig och han sa då att han som ansvarade för försvunna saker inte var där. (Kunde sagt tidigare?)

Jag sätter full fart mot nästa buss, trodde jag i alla fall. Tog en avfart fel och hamnade ju såklart helt fel på en stor väg utan trottoar så var bara att gå tillbaka och gå rätt. Kommer till bussen vid tiden jag egentligen skulle mötas efter att ha gått av bussen, det vill säga förseningen var ett faktum :(

Missade också precis bussen jag ville ta men tack vare min bussapp (iPhone<3) hittade jag en som gick från en annan hållplats i närheten fem min senare. Skyndade därför dit och hann precis med den rätta.
Nästa: Bondi beach!

När jag kommer fram så väntar mina sysslingar och deras familj på mig där :D Så himla kul att träffa några från släkten här :D Har inte heller varit och badat på Bondi beach innan heller så blev lite ny upplevelse :)

Blev mycket sol och bad tills vi tröttnade och gick till en resturang i närheten för att beställa pizza, supergoda var de! :) Vi var inte riktigt sugna på att bada mer så tog os en promenad längs kanten för att se lite utsikt. Kan inte säga annat än wow :D


Bondi beach, ser ut som ett vykort tycker ni inte det?


Passade såklart på att trycka in oss semesterstekare i bilden ;) Alla utom fotografen Cecilia kom med i bilden :)
(Ser som vanligt ut som en liten dvärg bredvid de andra, precis samma som när vi tar familjebilder hemma :P)



På hemvägen tittade jag in hos Emma och Elli för att kolla läget lite snabbt (trodde jag) några timmar senare insåg jag att det var tillbaka till jobbet på onsdagen som gällde och att det var bäst att åka för att få min välbehövliga sömn. Kändes också så konstigt att de snart ska åka hem, typ bara två veckor kvar eller något :O Påminner mig om att jag har långt kvar, inte ens halva tiden har gått och ändå så har de haft hela sin resa medan jag varit här.
Så kan det va :P

Kommentera

Publiceras ej