Helt otroligt hur mycket det kan regna ibland! På morgonen när vi gjorde oss i ordning forsade (!) regnet ner utanför oss. När vi skulle gå de fem metrarna till bilen blev vi jätteblöta trots att vi sprang så fort vi kunde dit. Det är ju inte så ofta jag använder snabbaste hastigheten på vindrutetorkarna men idag behövdes det verkligen. Längs med sidan av vägen rann mindre floder av vatten och i alla sänkor var det djupt med vatten.

Var som vanligt med som läsförälder i Jessies klass men även efter att jag var klar med det så regnade det! Så i värsta regnovädret gav jag och Paige oss iväg till Mona Vale för storytime. Dessvärre hade det regnat så mycket att Rahel, Ilsa och Claudia inte kunde komma. Men jag och paige lyssnade i alla fall på sagor och pysslade efteråt. Gjorde en hund som hette Lotta the Dog och hade åtta hundvalpar med samma namn som våran familj, väldigt gulligt. Lägger upp bild någondag om jag kan hitta den ;)

Då det vid lunch fortfarande regnade så såg vi på en film, haha man kan verkligen tycka om barnfilmer ;) Dagens film var:



Haha riktigt mysig faktiskt, barnfilmer slutar ju alltid lyckligt också ;)

Var lite modig och provade ett nytt recept till barnen: Tonfiskwraps. Pojkarna älskade dem medan tjejerna hatade dem. Jag höll dock med killarna och tyckte att wrapsen blev jättegoda! Lätt som en plätt var de att göra också :)

Kommentera

Publiceras ej